Zmieniające się oblicze męskiej pielęgnacji

Simon Cowell wyszedł w tym tygodniu z koszulą jak zwykle rozpiętą prawie do pępka, popisał się czymś, co sprawiło, że miliony mężczyzn w całym kraju skrzywiły się. Jego klatka piersiowa była wyraźnie woskowana dość radykalnie, odsłaniając górną trzecią część tułowia, podczas gdy grzbiety jego dłoni również przeszły ten sam zabieg kosmetyczny. Pielęgnacja mężczyzn w najlepszym wydaniu.

Podczas gdy kobiety mogły drżeć ze współczucia z powodu bólu, przez który prawdopodobnie przeszedł, wielu mężczyzn cofnęło się całkowicie z innego powodu. Potentat X Factor może mieć wiele cech samca alfa, jest bogaty i odnoszący sukcesy, często fotografowany w towarzystwie pięknych kobiet – ale wśród milionów mężczyzn utrzymuje się uczucie, że mężczyźni po prostu nie powinni iść na tyle daleko. ich wygląd.

50-latek z pewnością złamał oldschoolowe zasady dotyczące tego, czego należy oczekiwać od mężczyzn na froncie kosmetycznym. Pasta do zębów, mydło, dezodorant i może jakiś szampon, powiedzieliby tradycjonaliści. W przeszłości nawet woda po goleniu i żel do włosów byłyby uważane za trochę próżne.

Ale czasy się zmieniają, a kremy nawilżające, kremy do rąk i odżywki do włosów pojawiają się w coraz większej liczbie męskich pończoch bożonarodzeniowych. Mówi się, że nawet prostownice do włosów mają dom w niektórych chłopięcych poduszkach na Nowym Mieście i na wybrzeżu.

Nie tylko świadomi mody „metroseksualiści” zbliżają się do swojej kobiecej strony, ale najwyraźniej faceci uwielbiają też chodzić do pubów i grać w piłkę nożną. Liz Mitchell, menedżer ds. Sprzedaży kosmetyków w Jenners, mówi, że młodsi mężczyźni generalnie mają inne podejście do pielęgnacji niż poprzednie pokolenia.

„Mężczyźni są znacznie bardziej świadomi tego, co jest dostępne” – powiedziała. „W przeszłości mogli wysłać swoją żonę lub dziewczynę na zakupy, ale teraz tak nie jest. Jest też mniej wstydu. Mężczyźni nie mają nic przeciwko przychodzeniu, zadawaniu pytań i słuchaniu rad na ich skórze ”.

Coraz większe przywiązanie niektórych mężczyzn do swojego wyglądu wykracza daleko poza nawilżanie i pielęgnację skóry. Caroline McCracken, właścicielka salonu piękności Elements w West End, zauważyła ogromną zmianę liczby zabiegów, takich jak pielęgnacja brwi, koloryzacja rzęs i maseczki. „Dziesięć lat temu mogłeś dostać dziwnego faceta na masaż pleców, ale to by było na tyle” – mówi.

Teraz co roku przez drzwi pojawiają się setki osób, a pani McCracken mówi, że chodzi o dobre samopoczucie, a nie o dobry wygląd. „Tak, teraz takie rzeczy są mniej wstydliwe” – dodaje. „Ale ludzie są bardziej zestresowani, widzę facetów, którzy po prostu chcą mieć twarz, aby móc przez godzinę pocierać twarz, aby się zrelaksować. „Czasami będziesz robić takie zabiegi, a facet wróci miesiąc później, nie nałożywszy ani jednej porcji kremu na twarz. Wchodzi głównie młodsze pokolenie, a w przypadku facetów po trzydziestce i czterdziestce chodzi o wyglądanie trochę młodziej. „Myślę, że większość kobiet pragnie mężczyzny, który się o siebie troszczy i wygląda najlepiej, ale nie jest zbyt próżny”.

Wpływ „metroseksualnych” mężczyzn w centrum uwagi mediów, takich jak David Beckham, a nawet Simon Cowell, był znaczący – mówi Jackie Glen, dyrektor zarządzający The Dermal Clinic, która ma dziesięć oddziałów w całym Edynburgu.

„Wizerunek mężczyzny jest teraz o wiele bardziej świadomy, że nie tylko kobiety dbają o siebie” – mówi. „To wykracza daleko poza środki nawilżające, widzimy, że wielu facetów przychodzi szczególnie po Botox.

„Przychodzą też różnego rodzaju ludzie, niektórzy bardzo męscy mężczyźni chcą poprawić swój wygląd. Myślę, że chcą jak najlepiej wykorzystać to, co mają ”.

Firmy zajmujące się produktami kosmetycznymi kierują się na rynek męski, odkąd zmiana poziomu zainteresowania po raz pierwszy stała się zauważalna na przełomie tysiącleci. Teraz to ogromny biznes.

„Branża kosmetyczna dla mężczyzn nie jest już rynkiem niszowym, a sprzedaż męskich kosmetyków wyniosła w zeszłym roku w Wielkiej Brytanii prawie 700 milionów funtów” – mówi publicystka Sarah Howden, która pracowała z takimi markami, jak Giorgio Armani Cosmetics i Kiehl’s.

„Przemysł kosmetyczny przyczynił się do zaspokojenia tego popytu, a marki takie jak Clinique i Clarins wprowadziły na rynek produkty do pielęgnacji skóry dla mężczyzn. Można śmiało powiedzieć, że zwykłe mydło i woda należą już do przeszłości ”.

Dla mężczyzn – i kobiet – którzy rozpaczają odejściem „prawdziwych facetów”, jest nadzieja. 26-letnia Lynne McCrossan, pisarka modowa i felietonistka „Evening News”, to kobieta, która nie jest fanem współczesnego metroseksualnego mężczyzny.

„Jestem bardziej przekonany do Roya Keane’a” – mówi. „Lubię, gdy mężczyźni są mężczyznami, a wszystkie pieszczoty i zabiegi pozostawiam dziewczętom. Byli tacy od tysięcy lat i nie rozumiem, dlaczego ma się to teraz zmienić ”.

Dodaj komentarz