JWAnderson x Printed Matter

Innowacyjna marka modowa JWAnderson Workshops współpracuje z nowojorskim wydawcą Printed Matter Inc., aby stworzyć ręcznie robioną książkę o sztuce konceptualnej pt. „Niebieskie ikony” autorstwa artysty Dana Walsha.

Blue Icon jest dostępny w dwóch wersjach, Blue Icon Day i Blue Icon Night – z których każda oferuje nieco inne podejście do projektu stworzonego przez Walsh w 2013 roku.

Składająca się z trzydziestu dwóch stron Blue Icon (Day Edition) bada „minimalistyczną zarozumiałość ukształtowaną przez dwie progresje formy”. Każda strona książki jest przycięta do innego rozmiaru i składa się z małych kropek, które pokazują przekroczenie spektrum kolorów od zielonego do fioletowo-niebieskiego, co ma przedstawiać zbliżające się niebo o zmierzchu. Po otwarciu w środku strony książki układają się w porządku rosnącym, a kolory promieniują na zewnątrz.

Blue Icon (Day Edition) imponuje eksploracją kompozycji, koloru i faktury, jednak staje się coraz bardziej ikoniczny, gdy zdamy sobie sprawę, że prace czerpią inspirację ze słynnego logo amerykańskiego studia filmowego Columbia Pictures, ale wyjątkowo koncentrują się na pustej przestrzeni logo, a nie kobiecego tematu.

Druga wersja książki – Blue Icon (Night Edition) – przenosi odcienie półtonów Blue Icon (Day Edition) na tło strony i umieszcza czarne kropki na pierwszym planie. Efektem końcowym jest nowy widok zbliżającego się zmierzchu, który zmienia się w ciemne nocne niebo.

Obie książki Blue Icon są drukowane cyfrowo, ręcznie zszywane taśmą do oprawy i okładki z wytłoczoną folią. Każda edycja będzie sprzedawana wyłącznie w Wielkiej Brytanii na warsztatach JWAnderson w cenie sugerowanej od 35 do 100 dolarów.

jw-anderson.com

printmatter.org

Dodaj komentarz