Ewolucja pielęgnacji męskiej #MakeHistory

Zostaliśmy poproszeni przez Jima Beama o pokazanie, co oznacza dla nas #MakeHistory – założona przez Jacoba Beama, firma ma ponad 200 lat i nadal jest uważana za najpopularniejszy na świecie bourbon Kentucky. Jak wszystko, co dobre, aw szczególności produkt, który ma dwa stulecia, Jim Beam zawsze i nadal musi wprowadzać innowacje, ewoluować, dostosowywać się i być odważnym na przestrzeni czasu. Podobnie jak w przypadku męskiej pielęgnacji. To nie lada wyzwanie, ale doszliśmy do wniosku, że w Ape to Gentleman tworzymy historię każdego dnia, dostarczając najnowsze wiadomości ze świata męskiego stylu życia, w szczególności z męskiej pielęgnacji. Tak się składa, że ​​jesteśmy fanami Jima Beama, więc wyzwanie zostało przyjęte.

Nasz imiennik oczywiście ma związek z ewolucją, aw szczególności ewolucją męskiego wyglądu zewnętrznego. To niekończąca się historia – w większości przypadków z codziennymi ulepszeniami, aw niektórych przypadkach z wynalazkami. Naturalnie śledzimy na bieżąco wszystkie nowe i godne uwagi rzeczy w branży, ale zawsze chcieliśmy wrócić do książek historycznych. Aby to zobrazować, stworzyliśmy harmonogram męskiej pielęgnacji, aby pokazać, jak pielęgnacja ewoluowała i dostosowywała się z biegiem czasu, a marki w ostatnich czasach są odważne dzięki innowacyjnym pomysłom i skokom technologicznym.

Przed Chrystusem

Matką naszego męskiego przemysłu fryzjerskiego była, pośrednio, egipska królowa Kleopatra – znana z używania konturówki do oczu (obecnie nazywanej Guy Liner), mleczka do kąpieli i aloesu. Oprócz niej i innych Egipcjan tamtej epoki, używających takich składników do upiększania, trzeba było walczyć z oddziaływaniem gorącego, suchego pustynnego powietrza. To „pustynne życie” doprowadziło do tego, że zarówno kobiety, jak i mężczyźni musieli często kąpać się olejkami do kąpieli, peelingami, a nawet opracowali metody leczenia łysiejących mężczyzn.

Starożytni Egipcjanie uważali, że noszenie brody było święte – całkiem pasujące do dzisiejszego trendu na brodę. Nadmiar włosów usuwano brzytwami, pincetą lub wczesnymi wersjami kremów do depilacji. Aby przeciwdziałać wpływowi słońca, mężczyźni golili włosy, aby zachować ich chłód, i nawilżali olejem do ciała, aby utrzymać nawilżenie skóry.

 

Kiedy odchodzimy od starożytnego Egiptu i zbliżamy się do narodzin Chrystusa, to starożytni Chińczycy kontynuowali ewolucję, a ziołolecznictwo odgrywało znaczącą rolę w naszym wyglądzie. Podsumowując ten rozdział, nic dziwnego, że Rzymianie celowali w czystości przy budowie łaźni rzymskich, zarówno publicznych, jak i prywatnych. To właśnie w tych łaźniach można było spotkać mężczyzn wymieniających się sekretami pielęgnacji, rytuał traktowany bardzo poważnie. Rzymianie szczególnie lubili ciepłą wodę i parę do zmywania brudu i nieczystości, a także fani depilacji – z usuniętymi wszystkimi włosami poza czubkami głowy, w tym brwiami.

Średniowiecze

Generalnie uważany za ciemne wieki, po upadku imperium rzymskiego – postęp w pielęgnacji skóry był minimalny. Rasa ludzka wykorzystała to, co pozostawili Rzymianie. Odnotowano jednak pewne postępy dzięki zastosowaniu luster wykonanych ze srebrzonego szkła i większości produktów do pielęgnacji skóry, które są obecnie sprzedawane przez apteki.

Elżbietański do wiktoriańskiego

W tej epoce wprowadzono metody produkcji masowej, dzięki czemu kluczowe produkty higieniczne stały się dostępne dla mas. Na przykład mydło było powszechne w większości domów i istniały sposoby leczenia problemów, takich jak wypryski. Idąc dalej, za panowania królowej Wiktorii promowano skromny wizerunek, ale wraz z tym nastąpiła ewolucja technologiczna – w tym postęp w dziedzinie przeciwdziałania efektom starzenia i innych rozwiązań do pielęgnacji skóry.

 

W latach 1858-1859, podczas wojny secesyjnej, Procter & Gamble, jedna z największych na świecie firm produkujących towary konsumpcyjne, trafiła w dziesiątkę, wygrywając kontrakty na dostawy mydła do armii Unii. To pomoc we wprowadzaniu żołnierzy z całego kraju do produktów P&G.

1900, Hollywood i wojna

Lata dwudzieste XX wieku były interesującą erą, ponieważ były świadkiem powstania Hollywood – srebrnego ekranu, z wybitnymi męskimi gwiazdami z gładkimi do tyłu włosami, gładko ogoloną skórą i lśniącym uśmiechem. Mydło Palmolive było „gwarantowane”, aby zapewnić doskonałą cerę, Pond’s wypuścił ich Cold Cream, a egzotyczne balsamy do ciała były wysyłane z Francji. W rzeczywistości Francja była również ojczyzną przemysłu perfumeryjnego, który nabierał tempa i zyskiwał dobrą reputację. Widzieliśmy również, jak Gillette przedstawił swoją pierwszą maszynkę do golenia, dzięki której golenie jest łatwiejsze i mniej bolesne niż kiedykolwiek wcześniej.

 

Nawet podczas Wielkiego Kryzysu w latach 1930-1939 rynek produktów do pielęgnacji skóry nadal się rozwijał i zaczęły się rozwijać procedury pielęgnacji obejmujące wiele produktów. Okres ten obejmował II wojnę światową, która w naturalny sposób odcisnęła swoje piętno na dostawach składników do pielęgnacji skóry – ale to znowu nie osłabiło duchów, ponieważ mężczyźni nadal chcieli tam wyglądać najlepiej, prawdopodobnie pod wpływem pojawienia się magazynów stylowych, które były wypełnione promocjami pasty do zębów, szamponów przeciwłupieżowych i mydła.

Nowoczesny dzień

 

W ostatnim czasie, podobnie jak w przypadku większości technologii, rynek męskiej pielęgnacji skóry ewoluował niewiarygodnie. Jedną z pierwszych marek, która wiodła prym, była firma Baxter of California, założona w 1965 roku przez Baxtera Finleya, która nadal jest silna. Techniki golenia są bardziej zaawansowane niż kiedykolwiek, istnieją produkty przeciwstarzeniowe, przeciwtrądzikowe, pochłaniacze sebum, zaawansowana ochrona przeciwsłoneczna, produkty do stylizacji włosów – lista jest nieskończona.

Wnioski

Od wczesnego starożytnego Egiptu po dzień dzisiejszy ludzie zwracali uwagę na ich wygląd i jak najlepiej wykorzystali swój wygląd dzięki składnikom i ewolucji dostępnych im rozwiązań. W miarę trwania podróży czekamy z zapartym tchem, aby zobaczyć, co przyniesie przyszłość zarówno z branży męskiej pielęgnacji, jak i od Jima Beama. A ponieważ Jim Beam poprosił nas o pokazanie, co oznacza dla nas #MakeHistory, nie możemy się doczekać, aby być świadkami ich dalszej ewolucji.

Sponsorowane przez Jima Beama.

Obrazy

Łaźnie rzymskie autorstwa Diego Delso.

Dodaj komentarz