Co jeść dla zdrowych włosów

Większość małp i dżentelmenów troszczy się o swoje włosy, ich wygląd – styl, kondycję i wypadanie włosów. Chociaż jest to cała gama produktów, które zaspokajają zewnętrzne „czynniki” włosów, możemy również pomóc tej sprawie wewnętrznie. Dokładniej; poprzez dietę. Ape to Gentleman zwrócił się o pomoc do Tiny Lewis, ekspertki od stylu narodowego w Hair Club, która uprzejmie przekazała kilka świetnych wskazówek.

Skalp

Łosoś – jedna z najzdrowszych ryb, jakie możesz zjeść, łosoś jest pełen przeciwutleniaczy i kwasów tłuszczowych omega-3, które są niezbędne dla ogólnego zdrowia skóry głowy.

Wilgoć

Ciemnozielone warzywa – warzywa takie jak szpinak i brokuły pomagają w produkcji sebum, oleistej substancji wydzielanej przez gruczoły przyczepione do mieszka włosowego. Sebum kondycjonuje i nawilża włosy, zapobiegając ich wysychaniu.

Grubość i połysk

Rośliny strączkowe – bogate w witaminę B zwaną biotyną, orzeszki ziemne i fasolę pomagają zwalczać łamliwość włosów i zapobiegać ich łamaniu, zwiększając ich elastyczność oraz promując gęstość i połysk.

Wytrzymałość

Jajka i Drób – doskonałe źródło wysokiej jakości białka, te pokarmy są również świetnym sposobem na zwiększenie siły i utrzymanie koloru włosów. Kurczak i indyk zawierają również niezbędne aminokwasy, które pomagają zwiększyć grubość i chronić pasemka przed trudnymi zabiegami stylizacyjnymi.

naprawa

Niskotłuszczowy nabiał – mleko, jogurt i twarożek to doskonałe sposoby na zwiększenie spożycia wapnia. Znany ze wspomagania naprawy suchych, łamliwych paznokci i skóry, wapń działa tak samo w przypadku zużytych i zniszczonych zamków.

Wzrost

Pełne ziarna – pełne ziarna zawierają nie tylko witaminę B, która, jak wspomniano powyżej, poprawia ogólny stan włosów, ale także dostarczają organizmowi cynk i żelazo, dwa kluczowe minerały, które pomagają w odrastaniu i naprawie mieszków włosowych.

Dodaj komentarz