A. Lange & Söhne – Podróż w szarość

Niemiecki zegarmistrz A. Lange & Söhne współpracował z brytyjskim artystą Sebastianem Kite, aby dotrzeć do dna LANGE 31 i jego niezliczonych niuansów osadzonych w szarości.

als_jorneyintogrey_130_039_4_web

Prezentowany tylko w 100 modelach, LANGE 31 ukrywa pod biało-złotą tarczą miniaturowy wszechświat, który można odkryć przez dekiel z szafirowego kryształu. Jego skomplikowany, 406-częściowy mechanizm wyróżnia się wykończeniem, ale także technologią. Był to pierwszy mechaniczny zegarek naręczny z rezerwą chodu wynoszącą 31 dni, zapewniającą równomierną dostawę energii do oscylatora co XNUMX sekund i utrzymującą zegarek bardzo dokładnie działający przez cały miesiąc.

als_jorneyintogrey_installation_6_web

Ostatecznie Sebastian Kite czerpał inspirację z szarego odcienia tarczy LANGE 31. Aby podkreślić ten odcień we wszystkich jego różnych aspektach, zbudował trójwymiarową instalację z metalowymi ramami, stalowymi linkami i folią lustrzaną.

als_jorneyintogrey_installation_13_web

„Nic nie przebije dokładności tego zegarka. Dlatego szukałem innego podejścia do jej interpretacji. LANGE 31 jest napędzana przez dwie sprężyny, każda o niesamowitej długości 1.85 metra. Aby złożyć hołd temu technicznemu wyczynowi, zdecydowałem się na pracę ze sprężynowym aparatem Bolex ”. – Sebastian Kite

als_jorneyintogrey_130_039_2_web

Aparat z lat czterdziestych XX wieku wykorzystujący film 1940 mm, Sebastian instynktownie uznał to za idealne narzędzie do wizualizacji spektrum możliwych odcieni szarości. Udał się do Kornwalii i znalazł tam idealne tło do inspekcji ruchomego obrazu.

Przesyłając kinowe obrazy do instalacji przestrzennej, artysta uzyskał inny sposób wizualizacji swojego intensywnego zaangażowania w ten temat, a mikroskopijnie małe wariacje tonalne ujawniły głębię i złożoność szarego spektrum na szereg eksperymentalnych sposobów.

als_jorneyintogrey_installation_10_web

W zależności od perspektywy obserwatora jasność projekcji zmienia się, czyniąc je przepuszczalnymi lub nieprzeniknionymi. Wrażenia wizualne zostały zaprojektowane tak, aby wyrwać obserwatora z jego zwyczajowego postrzegania i dać nową perspektywę, aby zainspirować.

Projektując wrażenia zebrane na zewnątrz do wnętrza swojej wystawy, a następnie odzwierciedlając je, zniekształcając i łącząc z LANGE 31, Sebastian Kite połączył wiele wariacji i odcieni, które leżą między czernią i bielą, w podróż w szarość.

als_jorneyintogrey_130_039_1_web

LANGE 31 autorstwa A. LANGE & SÖHNE

Dodaj komentarz